سعی کن طبیعت را آلوده نکنی

Image

آفتاب پرده‌ی شب را کنار می‌زند و با لبخندش دنیای رنگین‌تر از رنگین کمان را برای ‌مان هدیه می‌دهد، بهار با آواز پرندگان جای زمستان را می‌گیرد و پرستوها نغمه‌های تازه‌ای برای خواندن با خود می‌آورند. همه جا پر می‌شود از شور و هیاهو. 

مردم از خواب بیدار شده و به سوی اهداف شان گام بر می‌دارند. همه آزاد هستند، زمان تند و با شتاب به راهش ادامه می‌دهد و طبیعت همواره برای دستیابی به اهداف مان به ما یاری می‌رساند؛ اما خطرناک‌ترین دشمن طبیعت یعنی زباله‌ها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. طبیعت آیینه‌ی زیبایی‌هاست و چه خوب است که ما در پاکی و زیبایی آن بکوشیم تا انعکاس این زیبایی سراسر جهان را زیبا بسازد. گل‌ها چشم باز کنند و عطر افشانی را از یاد نبرند، آبشارها باز هم شادترین ساز جهان را بنوازند، نور و خوش‌بختی در عمق دل‌ها خانه کنند و مردم پنجره‌های شان را به سوی طراوت، شادابی و محبت باز کنند.

طبیعت هنگامی زیبا می‌شود که مقدار زباله‌ها کاهش یابد و یکی از راه‌های کاهش زباله‌ها، بازیافت زباله است. بازیافت زباله‌ها به فرآیند استفاده‌ی مجدد از مواد دور ریخته شده و تبدیل آنها به چیزی جدید می‌گویند. بازیافت اثرات مضر زباله‌ها را کاهش داده و به حفظ منابع برای امروز و آینده کمک می‌کند. بازیافت ممکن است تاثیر قابل توجهی بر روی میزان زباله‌هایی که به محل دفن زباله‌ها ختم می‌شود داشته باشد و ما با بازیافت زباله‌ها، می‌توانیم نقش کوچک، اما بزرگی در حفاظت از محیط زیست و بازیابی شکوه زمین داشته باشیم و به طور خلاصه بازیافت زباله‌ها می‌تواند فواید زیر را به همراه داشته باشد:

نیاز به فضای کمتر برای دفن زباله‌ها

صرفه جویی در مصرف انرژی

از بین نرفتن منابع طبیعی

استفاده مجدد از مواد و انرژی

بهبود شرایط بهداشتی

کاهش هزینه و ایجاد منافع اقتصادی

بهبود کیفیت مواد اولیه

صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی

کاهش آلودگی ناشی از حمل و تولید زباله

عشق به طبیعت عشق به زندگی است، پس بیایید تا با هم و در کنار هم برای داشتن طبیعت و محیط زیست زیبا، پاک و ارزش‌مند بکوشیم تا جهانی زیباتر و سالم تر داشته باشیم.

نویسنده: پرستو مهاجر

Share via
Copy link